vrijdag 7 juli 2017

Dolce far niente

Vrijdag 7 juli
Vandaag een rondje dorp, eerst een cappuccino en dolce bij Ferretti (we zijn dit keer nog niet bij Verano's geweest en ook nog niet bij de pasticceria in Ponsacco) en dan naar Lori voor een Italiaanse coup. Beiden weer een lekker kort koppie.

Vervolgens naar de Zampy, die ineens weer is omgedoopt in Zooing, voor diserbante (onkruidbestrijder) en een nieuw nylon draad voor de strimmer (Paul is op de een of andere manier de hele draad kwijt geraakt). Daarna wil Paul natuurlijk naar Magazzini Mangini (de kleding outlet), alwaar hij wederom met een kar spullen vertrekt: een nieuw Geox jasje (felblauw), Bugatti broek (groen), T-shirt (geel), zwembroek (felgroen) en een stapel boxershorts. Ik hou me in: één T-shirtje met een Vespa erop.

Moe geworden van het shoppen gaan we lunchen bij de pizzeria in La Rosa en daarna een beetje afkoelen in de pool. Na vijven is het uit met de rust want er ploft ineens een bal in het water, even later gevolgd door Samuel. Ik ga ondertussen even een siesta doen en als Paul terug komt uit het zwembad blijken we bij Aldo en Monika te gaan eten. Weer heerlijk zoals altijd, ik sta er steeds weer van versteld hoe Aldo met niets is heerlijks kan maken. Het is er wel ongeloofelijk warm. Gelukkig is het als we terug naar ons appartement lopen in de tuin koeler dus ik koel nog even met een ijskoud glas water af in de tuin.

De druiven groeien al goed dus het wordt dit jaar weer een mooie wijnoogst. Cin cin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten