woensdag 19 juli 2017

Rijntje en kleintje de vos

We brengen de dag door bij Bagni Sirena in Marina di Cecina. Heerlijke rustige dag aan het strand met wederom een goede lunch met een prima wit wijntje erbij (Viognier uit de Maremma).



Op de terugweg komen we ergens rijdend tussen Castellina Marittima en Chianni door een (haarspeld)bocht en zien ineens een mooie grote vos samen met een jong vosje de weg oversteken. Prachtige beestjes. Ik zie de grote vos nog in het struikgewas rondscharrelen om te kijken of alles met het jong in orde is. Maar goed dat je voor zo'n scherpe bocht flink moet remmen want je moet er toch niet aan denken dat je zo'n beestje aanrijdt.

Nee, deze foto is niet van mij, het ging veel te snel om te fotograferen, met dank aan Switch62

Terwijl we in de tuin een beetje zitten te lezen en ik mijn blog aan het bijwerken ben verschijnen er ineens twee kleine rood-witte kopjes om het tuinmuurtje tussen ons en Franca. Ik weet niet of ik al eerder geschreven heb over de 2 schattige kittens die hier  rond lopen maar het is echt een leuk stel.

Toen we net aankwamen kon je ze bij wijze van spreken met zijn tweeën nog in de palm van één hand houden maar in 2,5 week tijd zijn ze al bijna in omvang verdubbeld. Ze blijven ook niet meer zo dicht in de buurt van moederpoes (een lapjeskat met hier en daar nog wat ander invloeden) en zijn gezamenlijk de wereld om zich heen aan het ontdekken. Moederpoes vind het prima, ik denk dat het ook verstandig is als kleine katjes hier zo snel mogelijk een beetje streetwise worden.



Afijn, nu komen ze ons een beetje uitdagen maar ze gaan er wel snel van door zodra ze opgemerkt worden. Ik kan er wel steeds dichter bij komen want ze zijn behoorlijk nieuwsgierig. Ze komen vlak bij, maar blijven wel veilig in de heg zodat je ze niet kunt aanraken. Kleine dondersteentjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten